Nedá se říct, že by herečka kulinářskému řemeslu propadla, spíše si sem tam ráda uvaří. „Nemám při vaření moc velkou fantazii. Většinou postupuji přesně podle receptu, ale baví mě to,“ popisuje své kuchařské umění Anne. Dlouho se stravovala vegetariánsky, a dokonce koketovala s veganstvím, ale už vloni nadšeně jednomu časopisu popisovala, jak si doma ráda připravuje kuřecí maso. Jejím oblíbeným jídlem je teď kuře pečené na pořádné porci másla.


Dieta podle ročního období

Anne Hathaway sází na sezónní suroviny. Podle toho si nastavila i svůj jídelníček, který jí zároveň udržuje štíhlou postavu. Třeba na jaře si nejčastěji pochutnává na rybách. Nejsou příliš tučné a prospívají také očím a mozku. Přednost dává převážně těm mořským, které mají nejvíce kvalitního tuku a vitamínů – například tuňák, makrela, losos či sleď. Rybí tuk na rozdíl od tuků obsažených v jiných druzích masa zvyšování váhy nezpůsobuje, je málo kalorický, tudíž si může Anne občas dopřát i svou oblíbenou zmrzlinu nebo čokoládu.


Nakupuje pouze v biokvalitě

V období, kdy rtuť stoupá k výšinám, si herečka naordinuje lehká a svěží jídla. V zásobě má hned několik pokrmů pro štíhlou linii. Mezi ně patří především saláty, těstoviny a studené polévky, jako třeba rajčatové gaspacho.

Volba správného jídelníčku je pro letní měsíce zásadní. Připravuje totiž organismus na nadcházející podzimní sychravé počasí. A to Anne Hathaway ví. Cíleně proto snižuje spotřebu nápojů obsahujících kofein a stejně tak jídel, která jsou průmyslově zpracovávána a chemicky upravována – vždy proto používá pouze čerstvé suroviny, které nakupuje v biokvalitě. Nejčastěji jde o ovoce a zeleninu, obsahující kromě organismus posilujících vitamínů a minerálů také významné množství vlákniny, bez které si trávicí systém mírně řečeno zoufá. Vynikajícími pročišťovadly, kterými se Anne přes léto zásobuje, jsou také citrónová šťáva, kokosové mléko s dužinou nebo brokolice.

 


Rady Anne Hathaway na jaro a léto

  • Nejspolehlivěji vás zchladí ovoce a zelenina – dopřávejte si ho pětkrát i víckrát denně v malých porcích. Ideální jsou melouny, banány, mango, lesní ovoce, a to buď zvlášť, nebo v salátu.
  • I když v teple nemáte chuť na jídlo, nevynechávejte oběd.
  • Večer si dejte místo smaženého jídla těstoviny. Máte je připravené raz dva.
  • S alkoholem jemně. Přemíra drinků vede pouze k vyčerpání a dehydrataci.
  • Ideální jsou čaje z máty, citrónu a limetky. Kromě toho, že vás ochladí, povzbuzují rovněž srdce a krevní oběh.

 

Vaříme s Anne Hathaway:

Recept: Citrónové špagety s kokosem

Připravte si: 300 g listového špenátu, kůra a šťáva z 1 citrónu, 400 g špaget, 1 lžíce olivového oleje, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...


 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: www.isifa.com