Anna Kurniková se celý život snaží mít svou váhu pod kontrolou. To ji vede ke zdravé životosprávě a pestrému jídelníčku, který obsahuje všechny důležité prvky, a to především v zeleninové a ovocné formě. Říká se o ní, že je na jídlo velice vybíravá a podle toho si vybírá i obchody a restaurace, což tak trochu odporuje její zálibě ve fastfoodech, které podle svých slov navštěvuje tak jednou za měsíc. „Všeho s mírou, to je nejlepší způsob, jak žít. Snažím se jíst kvalitní a zdravé potraviny, ale jsou také dny, kdy to není možné a já se narychlo zastavím v Burger Kingu nebo u McDonald's,“ říká.

 

K jídlu rychlost nepatří!

Hlavní důvod, proč Anna zůstala v kondici a nepřibrala ani po ukončení své tenisové kariéry, je ve střídmosti. Nikdy si nepřidává, jí jen malé porce a každý den má v lednici přichystané potraviny s nízkým obsahem tuku. Jde především o saláty, libové maso, bílkoviny a ovoce. Dbá také na to, aby se pokaždé najedla v klidu a každé sousto pečlivě rozkousla. „Hltání v rychlosti u televize nebo v autě u mě neexistuje. Na jídlo si musíte udělat vždycky čas,“ prozrazuje Anna.

 

Nejlépe se cítí při výkonu

Nedílnou součástí jejího života je samozřejmě pohyb. Bývalá profesionální ruská tenistka a modelka říká, že ji sport naučil disciplíně a že k životu patří i prohra. Výkonnostní sport také vyvolá dobrou náladu prostřednictvím uvolněných endorfinů a usměrňuje organismus i ve stravování. Ač Anna dlouhodobě trpí problémy s páteří, kvůli kterým musela opustit i tenisový kurt, čtyřikrát týdně se věnuje kardio cvičení. Mezi její oblíbené aktivity patří například plavání, běhání a samozřejmě také občas tenis. „Miluji ten pocit pocení. Sport je můj celoživotní koníček a bez něj bych nemohla žít,“ svěřila se Anna.

 

 

Dělejte to jako Anna Kurniková!

Chcete vypadat dobře a zároveň ve svém životě využít každou minutu? Řiďte se pokyny podle tenisové hvězdy.

  • Když si jde Anna zaběhat, vždy si trasu rozdělí na tři části. Na strečink, výkon a posilovací cviky.
  • Snaží se rovněž dlouho nesedět na jednom místě. I při práci s počítačem se prý každých 30 minut protáhne.
  • I při obyčejné chůzi se snažte být vzpřímení a nehrbit se.
  • Na dovolené se hýbejte. Anna si při volných chvílích udělá dlouhou procházku nebo si zaběhá po pláži.
  • Neholduje sladkým potravinám a dezertům. Raději si dá ovoce. 

 

 Vaříme s Annou Kurnikovou:

 

Recept: Banánové rizoto

Připravte si: 4 banány, 300 g rýže, 200 g čerstvého pórku, 400 g zeleného chřestu, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...

 

 

 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: www.isifa.com