Známá modelka a herečka je posedlá zdravou výživou. Kupuje pouze chemicky nejčistší suroviny, nejlépe v biokvalitě. Zároveň upřednostňuje výrobky, které obsahují sóju. Třeba místo mléka kravského kupuje jedině sójové, které bývá obohaceno o lecitin a má zvýšené procento vápníku a bílkovin. Aby si Kelly udržela linii, zařadila do svého jídelníčku také mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku. Mají totiž řadu předností. Především zakysané výrobky s nízkým obsahem tuku (pod 2 %) prý mají význam při prevenci nádorových onemocnění i srdečních a cévních chorob. A protože je velká milovnice sýrů, kupuje si raději ovčí nebo kozí, které neobsahují takové množství tuků, cholesterolu či soli.


Sladí pouze přírodně

Důležité zdroje energie pak Kelly Brooková bere z ořechů a semen. Přidává si je proto do nejrůznějších pokrmů. Nejlepší variantou jsou podle ní různé druhy pečiva. S tím souhlasí i odborníci na výživu, kteří tvrdí, že ořechy jsou výborným zdrojem zdraví prospěšných tuků, bílkovin a minerálních látek, především pak hořčíku, jenž odstraňuje podrážděnost, únavu a nervozitu.

Herečka jen výjimečně zhřeší nějakou sladkostí. Výjimkou není ani čaj, který si pokaždé ochucuje medem. Jogurty a ovesné vločky pak sušeným ovocem. Nejvíce jí chutnají sušená jablka, švestky nebo hrušky. Pokrájené nebo povařené a rozmixované slouží také jako sladidlo při přípravě studených moučníků a koláčů.

 

Bylinkománie

Bylinky nabízejí spoustu možností, jak ozvláštnit jídlo. Kelly si s nimi ochucuje mnoho hlavních pokrmů i příloh. Jídla ochucená bylinkami herečce přinášejí ten správný gurmánský požitek. I když nemá moc času na vaření, posype si třeba toustový chléb nadrobno nasekanou bazalkou, řeřichou a estragonem. Pokud hodláte těchto kulinářských rad využít, vhodnou variantou pro vás budou jistě i bylinková másla. Použít můžete prakticky jakoukoliv bylinku, kterou nadrobno nasekáte a vmícháte do rostlinného tuku. Použít je pak můžete k rybám, masům, slaným palačinkám nebo při grilování.

 

Vaříme s Kelly Brookovou:

Recept: Celerová pomazánka s krevetami a bazalkou

Připravte si:  ½ menšího celeru, 2 velká kyselá jablka, 1 nízkotučný jogurt, 1-2 mističky přírodního žervé, olivový olej, lžička kapar, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...

 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: www.isifa.com