První pravidlo, kterého se herečka drží, je zdravý jídelníček s dostatkem základních živin, tedy pokrmy s vysokým obsahem vlákniny, jako jsou třeba neloupaná rýže, ořechy, luštěniny, zelenina, ovoce, obiloviny, těstoviny a celozrnný chleba. Tyto potraviny ji zasytí a zároveň zabrání nadměrným výkyvům hladiny krevního cukru. Výhodou také je, že tento druh potravin se přeměňuje na tuk mnohem pomaleji. Catherine si co nejčastěji vybírá jídla s obsahem esenciálních mastných kyselin, tedy tučné ryby, olejovky a semena, která se na jejím stole objevují minimálně třikrát do týdne.

 

Konzervy a polotovary do jídelníčku nepatří

Catherine se už jako mladá vyhýbala dietám, které slibují rychlý úbytek hmotnosti. Moc dobře ví, že tyto úbytky nejsou vždy trvalé, proto jedinou správnou možností byla pro ni trvalá úprava životního a stravovacího režimu. Ač to byla velká výzva, dnes díky své vytrvalosti sklízí obdiv nejen na filmovém plátně, ale i v divadle. Velšská kráska se stejně jako mnoho jejích kolegyň řídí tím, že více malých porcí je lepší volba než pár velkých, a tak jí šestkrát až sedmkrát denně. Ví totiž, že hladověním a následnými velkými porcemi jídla si pouze zpomalí metabolismus. Vždy si také dává pouze čerstvé potraviny, konzervy ani polotovary prý její domácí lednička nepamatuje. V průběhu těhotenství i po porodu také omezila příjem mastných jídel, a dokonce si odpustila i svou milovanou šlehačku a červené maso. V poslední době také omezila konzumaci alkoholických nápojů nejen proto, že trpěla psychickými problémy, ale i kvůli obsahu cukru v nich.

 

Triky podle Catherine Zety Jones

Catherine má i několik triků, jak chytře ošálit žaludek. První z nich je pravidelná snídaně v podobě cereálií. Každé ráno si dá do misky celozrnné obiloviny a místo cukru si do nich nakrájí ovoce. Před obědem si pak připraví malý salát z čerstvých rajčat nebo mrkve, který ji zasytí, při hlavním chodu pak sní o mnoho méně. Před večeří si zase dopřeje zeleninovou polévku či kuřecí vývar s troškou mořské soli a při velkém hladu neváhá zakousnout velké jablko.

 

 

Jóga jí zajistila krásné svaly

Proti nadváze ale bojuje také sportem. Především jógou. Cvičení jí pomáhá udržet správnou tělesnou hmotnost a prý se při něm naučila ovládat i vlastní tělo. Zkuste jako herečka dva jednoduché cviky, které zpevňují břišní svaly.

  1. Lehněte si na podlahu, nohy jsou natažené a u sebe, ruce podél těla dlaněmi dolů. S nádechem zvedejte obě nohy ke stropu, při pokládání nohou zpět vydechujte. Opakujte desetkrát.
  2. Postavte se, roznožte, pokrčte kolena a ruce si položte na stehna. Úplně vydechněte a aniž byste se nadechli, vtáhněte břicho dovnitř a nahoru tak, aby se vám zároveň roztáhl hrudník. Potom břicho povolte. Znovu je vtáhněte a pohybujte jím dovnitř a ven, dokud se nebudete muset nadechnout. Pak se nadechněte, vydechněte a opakujte.

 

Vaříme s Catherine Zeta Jones:


Recept: Grilovaný losos se špenátovým salátkem

Připravte si: 570 g nakrájeného filetu z lososa, 250 g čerstvého špenátu, 60 ml balzamikového octa, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...
 

 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: www.isifa.com