Davide, žijete sportem, takže pro vás musí být jídlo zcela jistě důležitým životním prvkem. Jaký typ stravy upřednostňujete?

„Jsem gurmán a mám rád jídla, která jsou pestrá, barevná a lahodí nejen chuťovým buňkám, ale také oku. Nejsem ale zastáncem tradiční české kuchyně. Dělá mi dobře spíše lehčí typ stravy, která mé tělo zbytečně nezatíží, ale při tom mu dodá zpátky potřebnou energii a živiny.“

Klikněte pro větší obrázek!Držíte se tedy rčení: Jste to, co jíte?

„Ano, zastávám takové motto, že nežijeme pro to, abychom jedli, ale jíme proto, abychom žili. A od toho se pak samozřejmě odvíjí i můj vztah k jídlu. Neberu ho jen jako potěšení, ale jako významnou součást života, kterou je nutné promýšlet.“

Popište nám váš běžný jídelníček…

„Rozhodně u mě nepřipadá v úvahu, abych si namazal k snídani rohlík s máslem a marmeládou. Už od mládí, kdy nám doktoři a dietologové pomáhali s jídelníčkem pro sportovce, jsem si navykl jíst po ránu cereálie a pít ovocné fresh džusy, které už neodmyslitelně patří na můj ranní stůl společně s bylinkovým čajem. Dál mi nikdy v tašce nechybí nějaké to ovoce, nebo snack, který nahradí pohotovostní svačiny. To doporučuji i ostatním, protože pak se vyhnete takovým výkyvům, jako je pokles cukru v krvi, nebo návštěva rychlého občerstvení.“

Vyžadujete doma teplou večeři?

„Nevyžaduji. I má partnerka, která je nyní na mateřské a zná mé návyky, tak už ví, že mi stačí jen něco malého.“

Jakým jídlem vám udělá největší radost?

„Jsem polévkový typ, takže když je na stole nějaký dobrý vývar, nebo zeleninové pyré s tmavým chlebem, tak jsem spokojený. Můžu ale o sobě tvrdit, že jsem vděčný konzument a od ní mi chutná opravdu všechno.“

Klikněte pro větší obrázek!  Klikněte pro větší obrázek!

Vy sám nevaříte vůbec?

„Byly doby, kdy jsem si i pekl sám i bábovku, ale dnes už si dělám doma jen takové rychlovky. Pořídil jsem si multifunkční troubu Jet Chef od Whirlpoolu, kterou používáme, i v pořadu Jste to, co jíte. Je to ideální pomocník pro domácnost a pro vaření, který spojuje vícero druhů přípravy jídla a způsobu postupu. Nejčastěji ji využívám třeba při přípravě masa, protože ho udrží šťavnaté, křupavé a bez tuku. Má ale i spousta dalších funkcí, jako je pečení, rozmrazování, vaření v páře, zapékání a má klasickou mikrovlnu. Pochvaluji si ji, také když vařím jídlo synovi.“

Určitě nám tedy prozradíte nějaký dobrý a zdravý recept…

„Když si chci pochutnat a zároveň se i hýbat, tak dělám rizoto s mořskými plody. Stačí si jen uvařit rýži a pak do ní dát krevety, které dopředu ochutíte česnekem a olivovým olejem. Dobré je také přírodní kuřecí maso s orestovanou zeleninou. Určitě ale nedoporučuji zahušťovat jídlo tučnými smetanovými omáčkami. Když máte potřebu své chuťové buňky ještě více uspokojit, tak místo toho posypte jídlo parmazánem.“

Klikněte pro větší obrázek!Máme za sebou Vánoce. Jaká byla vaše štědrovečerní večeře?

„Malinko se od té typické večeře odkláníme. Smaženého kapra na stole máme, ale neděláme ten klasický těžký bramborový salát. Raději si ho dám odlehčený a místo majonézy volím spíše jogurt. Dobré je také 20 minut před jídlem vypít dvě deci neperlivé vody. Žaludek to krásně připraví a ani toho nesníte tolik. Co si ale rádi dopřejeme na Vánoce, je kvalitní bílé víno. Já preferuji suché, které spíše osvěží a zintenzivní chuť ryby.“

Postil jste se před večeří?

„Ne. Naopak se vždy snažím v průběhu dne doplňovat energii, aby to pak večer nebyla pro tělo taková darda.“

Předpokládám, že cukroví asi doma také moc nepečete, že?

„Jsem na sladké, takže si sem tam nějaký ten perníček dám. Vím, že cukroví je symbolem Vánoc, ale nemělo by to být na těch svátcích to nejdůležitější. Když už jsme ale u toho mlsání, tak já spíše preferuji jablečný závin nebo sušené ovoce. Výborné jsou třeba římské švestky. Jsou usušené, místo pecky je vložená mandle a ještě je to celé obalené v čokoládě.“

Máte tip na nějakou zaručenou dietu, jak se po Vánocích zbavit přebytečných kil.

„Doporučil bych, aby všichni, kdo tenhle problém řeší, začali nezávazně na svátcích. Pak se nemusíte ani nějak zvlášť omezovat nebo dřít v posilovně. Když to ale někdo nevydrží a opravdu se spustí, tak je dobré dát si takové ty tři detoxikační dny, kdy se vypustí úplně pevná strava a pijí se různé bylinné čaje a vody. Po dvou dnech pak ovocné šťávy a posléze pak přicházet na kašovitou stravu jako ovesné vločky a podobně. Dále je také dobré zařadit do denního programu pohyb. Žádný gaučink, ale procházky a nějaké to běhání na běžkách.“

Klikněte pro větší obrázek!  Klikněte pro větší obrázek!

Ženy prý chtějí nejčastěji zpevnit břišní svaly. Jaké cviky doporučíte?

„Mám velmi dobrou zkušenost s těmi velkými posilovacími míči. Když člověk cvičí dobře ty čtyři klasické cviky, tak to bývá velmi účinné. Nechtěl bych to ale oddělovat jenom na cviky na břicho. Kombinace tohoto cvičení zpevňovacího typu mají účinek i na záda, aby páteř byla v tom správném svalovém korzetu, který pak zajistí bezpečnost při jakémkoliv jiném pohybu a podporuje i správné držení těla. Nejlépe je pak dobré kombinovat tyto cviky ještě s aerobním cvičením. To má pak ten správný efekt.“

Text: Jana Švecová
Foto: Mojereklama.cz