Slavná hollywoodská herečka a manželka Antonia Banderase je velmi vybíravá labužnice a takovým obyčejným salátem či grilovanou rybou ji v restauraci neuspokojí. Proto si pečlivě vybírá jen podniky, které využívají tradičních kuchařských postupů, jež dávají vyniknout opravdové chuti používaných surovin. Melanie navštěvuje pouze restaurace s dobrou pověstí a jednoduchou kuchyní. Potrpí si ale i na prvotřídní obsluhu a uvolněnou, zároveň však i kultivovanou atmosféru, aby si mohla gastronomický zážitek doopravdy užít.

Za výjimečný kulinářský zážitek si ráda připlatí

Miluji ústřice a lanýže. Dokážu je jíst každý den. Miluji je tak, že si je kupuji velmi často i domů. Dá se možná říct, že pokud chcete být sexy, dejte si denně aspoň jednu ústřici,“ svěřila se Melanie, jež velmi ráda navštěvuje i místa, která získala nejrůznější kulinářská ocenění a hýbou trendy současné gastronomie. Její návštěvou byla poctěna i jedna z nejdražších restaurací světa, tokijská Aragawa, kde vyjde hlavní jídlo v průměru na 6500 korun. Jejím chuťovým buňkám neunikla ani degustace vybraného menu v podmořské restauraci Ithaa na Maledivách, která se nachází pět metrů pod hladinou moře. Najíst se tu tedy můžete doslova s rybami těsně nad hlavou. Jako nepopsatelný zážitek zmínila také restaurant Sirocco na vrcholku mrakodrapu State Tower v Bangkoku, kde máte thajskou megapolis jako na dlani. Večeři si tu můžete dát ve stejné výšce, v jaké se pohybují letadla.

Po dobrém jídle přijde posilovna

Hvězda filmů Podnikavá dívka či Léto v Alabamě často prohlašuje, že slovo dieta jí připadá demotivující. „Jsem zastáncem pohybu. Když si člověk dopřeje dobré jídlo a má pravidelný pohybový režim, není ani velká kalorická bomba vzhledem k obezitě tolik nebezpečná,“ říká. Griffithová nedá dopustit na posilovnu a bazén. Cvičení ale pečlivě přizpůsobuje dle doporučení odborného trenéra. Ten jí pokaždé navrhne posilovací program, který je pro ni v danou chvíli nejlepší a nejúčinnější. Pravidlo má herečka jediné: pohyb pro ni musí být příjemný, i když je namáhavý. V jejím případě jde o dvacetiminutový trénink na rotopedu, poté pětačtyřicetiminutové cvičení se zátěžemi (činkami) a nakonec aerobní aktivity, jako kolo či plavání. Tento trénink podle Melanie výrazně zvyšuje produkci hormonu endorfinu, který způsobuje dobrou náladu a uvolnění.

Věděli jste, že…

ÚSTŘICE

  • Mají podle francouzských šéfkuchařů správnou chuť v měsících, které ve francouzštině obsahují “r” – to znamená od září do dubna.
  • Jsou čerstvé, pokud jejich lastura je pevně sevřená. Po otevření a vylití vnitřní tekutiny se zaplní novou vodou. Pokud ji zakápnete citrónem, lehce se zachvěje.
  • Obsahují bezkonkurenčně největší obsah zinku.
  • Jsou afrodiziakum.

Vaříme s Melanie Griffithovou - Ústřice a la Miami

Ingredience: 1/2 šálku limetkové šťávy, 2 lžíce citrónové šťávy, 1,5 lžíce panenského olivového oleje, 1 lžička česneku utřeného se solí, 1/4 lžičky čerstvě umletého pepře, 2 lžíce cilantra k ochucení, 550 g čerstvých mořských ústřic, podle potřeby rostlinný olej ve spreji

Postup: Smícháme šťávu z limetek a citrónu, olej, česnekovou sůl, pepř a cilantro a vše dobře promícháme. Ústřice necháme okapat, osušíme savým papírem, vložíme na dno větší nádoby a zalijeme připravenou šťávou. Marinujeme asi hodinu v chladničce. Potom si vezmeme nelepivou pánev nebo pánev s jemnou vrstvou rostlinného oleje ze spreje, zahřejeme ji středním plamenem a přidáme ústřice s marinádou. Dusíme za stálého míchání a ústřice každé tři minuty obracíme. Maso je hotové, jakmile přestane být průhledné. Pozor, aby se ústřice nepřevařily!

 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: Thinkstock.com, ČTK