Tento speciální hubnoucí program je založený na dodávání jídla v krabičkách, které jsou připraveny Mariah přímo na míru. Důležitý je především poměr živin, které v jejím případě tvoří 60 % sacharidů, 20 % bílkovin a 20 % tuků. Všechna jídla jsou připravená předem a často zamražená. Součástí jídelníčku je ale také konzumace čerstvé zeleniny, ovoce a mléčných nízkotučných výrobků. Navíc je velmi důležité rozdělit si dietu do několika fází. V první fázi se zmenšují porce, ve druhé se přidává sport a ve třetí fázi se účastník učí, jak pokračovat v programu, jak vařit a jak nepřibrat. Mariah si tento způsob stravování velice oblíbila a stala se jeho věrnou příznivkyní. „Je to velmi úspěšný způsob, jak zhubnout. Sice není zrovna nejlevnější, ale pokud nepolevíte, výsledek je zcela zaručený,“ tvrdí zpěvačka.

 

Holduje mini porcím

Pokud Mariah nedodržuje hubnoucí program, jí malé porce po celý den. Její strava se většinou skládá z polévek, ryb připravovaných v páře, bílého masa, vaječných pokrmů a zeleniny. Zcela výjimečně si pak dopřává steak smažený na oleji či pizzu - tu má prý nejraději doma v New Yorku. Po dlouhé cestě si vždy dopřeje jednu porci pizzy, nejráději se spoustou sýra, rajčatové omáčky a salámu. Po celý den také dodržuje pravidelný pitný režim. V zimním období dává přednost bylinkovým čajům. Nejraději má mátový a zázvorový. Pomáhají jí při nevolnosti, bolestech hlavy a zároveň také působí jako přírodní lék potlačující příznaky nachlazení.

 

Bez pohybu to nejde

Změnit jídelníček ale nestačí. Chcete-li být fit jako Mariah, musíte tomu přizpůsobit i rytmus života. Zejména pohyb by se měl stát vaším nejlepším a nejvěrnějším kamarádem. „Mnoho lidí nadává na nedostatek času, to je ale zásadní chyba,“ tvrdí zpěvačka. Podle ní je to jen o vůli a odhodlání. Stačí třeba, když si odpustíte výdobytky dnešní doby. „Místo výtahu chodím po schodech, místo auta volím chůzi nebo vstanu o deset minut dříve a protáhnu se,“ dodává Carey.

 

 

7 klíčů ke kvalitní životosprávě podle Mariah Carey:

  • Jezte méně, ale mnohem častěji. Nejlepší je jíst 5-7 malých porcí jídla denně. Nebudete jíst nárazově velké porce a nebudete se přejídat.
  • Pijte hodně vody. Ideální je osm sklenic vody denně.
  • Vyhýbejte se škodlivinám v potravě - nadbytku soli, dochucovadlům a rafinovanému cukru.
  • Hýbejte se. Vyberte si takový pohyb, který máte rádi.
  • I diety mohou ohrozit zdraví – všeho s mírou.
  • Naučte se relaxovat a odpočívat. Dbejte na správný spánkový režim, s ním totiž úzce souvisí i váš zdravotní stav.
  • Optimismus má mimořádnou sílu. Vědomě pouštějte z mysli všechny úvahy typu „Co by, kdyby...“ Zabráníte tak chronickému stresu.

 

Vaříme s Mariah Carey:


Recept: Okurkový salát s burskými oříšky a chilli

Připravte si: 3 okurky, ½ drobně nakrájené červené cibule, ½ drobně nakrájené červené chilli papričky, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...
 

 



Autor: Soňa Stehlíková | Fotografie: www.isifa.com