Michelle Obama si je dobře vědoma toho, že každá první dáma je inspirací pro mnoho ostatních žen. Důkazem jsou její fotky na titulních stranách mnoha časopisů. Je překvapivé, že je Michelle jakožto manželka demokratického prezidenta konzervativní. My se ale budeme zabývat jejím fitness plánem a jídelníčkem. Všechny její zásady jsou dány výchovou i životními zkušenostmi. Když vyrůstala, byly pro její rodiče fast foody tabu, takže takový oběd v McDonald´s byl pro ni velice vzácným dárkem. Obecně se v její rodině dodržoval zdravý životní styl, ale prý si nepamatuje, že by se někdy honila za nějakým hubnoucím programem. Tajemství její diety není nic nového. Snaží se být prostě fit a jíst jen dobré a kvalitní potraviny.


Světové paže

Michelle Obama je úspěšná ve všech svých životních rolích - profesní, manželské i mateřské. Když se ale podíváte na její fotografie, nemůžete si nevšimnout dvou věcí: elegance a hlavně štíhlých a pevných paží. I sama Michelle je na ně pyšná, protože je často ukazuje v šatech bez rukávů, ať už ve společnosti nebo na obálkách časopisů. Ovšem její vysportovaná postava není zadarmo.

První dáma během celého léta pravidelně cvičí venku a v zimě dodržuje dokonale vypracovaný plán každodenních cviků, které provozuje přímo v Bílém domě se svým manželem. Jejich osobní trenér Cornell McClellan jim vytvořil program kardiovaskulárních cvičení (běh na běhacím páse, jízda na rotopedu, plavání v bazénu) a svalových a posilovacích cviků, které aktivně formují svaly a zároveň snižují hladinu tělesného tuku. Michelle navíc pravidelně trénuje při kickboxingu a začíná den krátkou rozcvičkou. Za dobré cvičení považuje i chození s dětmi do školy a rušné dny plné schůzek a politických akcí.

Nedávno Michelle všechny překvapila, když na zahradě Bílého domu při jedné dětské slavnosti propagující cvičení a zdravou výživu stodvaačtyřicetkrát zakroužila obručí kolem pasu. Všechna média uznala, že s její osobou dostala role první dámy zcela nový a jedinečný rozměr.

 

 

Hlavně pravidelně

Michelle Obama ví, že pro zdraví je důležitý pohyb i strava. Nicméně i první dáma má své slabé místo. Čemu jen těžko odolává, jsou hranolky. Snaží se ovšem dělat vždy správná rozhodnutí, a tak pokud jde o jídlo, oddává se svým chutím pouze příležitostně. Michelle si rovněž zakládá na pravidelnosti. Ta je pro ni zásadou číslo jedna. Nevynechává žádné jídlo během dne. Tím se totiž organismus zklidní a váha se stabilizuje, popřípadě se trvale mírně snižuje. Vytvořili jsme pro vás jídelníček přesně podle Michelle, která se jím řídí už mnoho let a nemůže si ho vynachválit. Vyzkoušejte ho i vy! Její jídla tvoří převážně bílkoviny, sacharidy a malé množství tuku.

Snídaně:

Každé ráno začíná snídaní, která obsahuje 100 ml čerstvé ovocné šťávy naředěné vodou. K tomu si zakousne krajíc celozrnného pečiva s měkkým sýrem či s plátkem šunky.

Dopolední svačina:

Jako první přesnídávka skvěle poslouží pomeranč a jeden jogurt či miska čerstvé zeleniny.

Oběd:

Michelle si dává nejraději kousek masa se zeleninou a přiměřeným množstvím přílohy.

Odpolední svačina:

Po sportu si klidně dopřeje několik müsli sušenek nebo 4 plátky čerstvého sýra.

Večeře:

Pokud nemá Michelle pracovní večeři, nejraději si dává ryby na grilu s restovanou zeleninou.

Vaříme s Michelle Obama:

Recept: Jehněčí podle Michelle Obama

Připravte si: 1 kg jehněčí svíčkové, 200 g cukety, 200 g červených paprik, 12 cherry rajčat, 1 dl vývaru, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...

 

 Pokud vás zajímají střípky ze světa slavných, přečtěte si: Harrison Ford a Calista Flockhart bydlí v domě za dvanáct milionů dolarů



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: www.isifa.com