Renato, prý se vám podařilo za půl roku zhubnout několik kilogramů. Prozradíte, jak jste to dokázala?

„V mém případě bylo hlavně důležité upravit si jídelníček. Jedla jsem nepravidelně a občas hodně nezdravě, což neprospívalo jak organismu, tak i mé postavě. Dnes jím pětkrát denně v menších dávkách a vyhýbám se nejen sladkým a tučným pokrmům, ale i veškerým přílohám.“

Z čeho se skládá váš jídelníček?Klikněte pro zvětšení!

K snídani si pokaždé udělám müsli s ovocem nebo bílým jogurtem. Nezapíjím to ale žádným horkým nápojem, ale třeba ovocným džusem nebo jen vodou. Stejně důležitý je pak oběd. To si dávám většinou vepřové nebo hovězí maso se zeleninou. Nejlépe ugrilované, protože to neobsahuje moc tuku. K svačinám a rychlým přesnídávkám pak volím jakékoliv ovoce, nebo zase nějakou müsli tyčinku. A k večeři je pak dobré nahradit pečivo suchary s nízkotučným sýrem a zeleninou. Snažím se také v průběhu dne vypít hodně neperlivé vody, která zažívací trakt krásně celý den pročišťuje. Díky ní se tuky tolik neukládají.“

Zvykla jste si na tento režim jednoduše, nebo to pro vás bylo velké omezování?

„Jen v prvních dnech. Když jsem pak ale viděla, jak to mému tělu prospívá a jak se mi každé ráno lépe vstává, tak mi to přestalo vadit a rychle jsem si přivykla. Cítím se teď lépe jak po fyzické, tak i po psychické stránce. Navíc mám i větší energii do práce a netrpím únavou.“

 Klikněte pro zvětšení! Klikněte pro zvětšení!

Je tato dieta dobrá i z dlouhodobého hlediska?

„Když to máte pod kontrolou a tyto jídelní návyky dodržujete, tak to tělu jen prospívá.

Vím, že máte ráda čokoládu. Nechybí vám teď?

„Ale tu si já občas dopřeji. Jen už ne tak často jako dřív.“

Kolik jste tedy zhubla?

Klikněte pro zvětšení!„Za půl roku to bylo kolem šesti kilo, což si myslím je naprosto optimální.“

Postavu si ale formujete i pravidelným cvičením, že ano?

„Do posilovny pravidelně nechodím, ale každé ráno si udělám sérii cviků na břicho a hýždě. Cvičím tak 10 až 15minut. Všem to doporučuji, protože pak celý den fungujete o sto procent lépe. Má to dlouhodobý vliv na imunitní systém, stres a spalování škodlivých látek v těle.“

Připravujete si jídlo doma, nebo raději zajdete do restaurace?

„Kvůli práci na velké vyvařování nemám čas, ale rádi si s přítelem uděláme výjimku a připravíme si nějakou dobrou večeři doma.“  

Jaká jste kuchařka?

„Budu upřímná, zkušená moc nejsem, ale nebráním se to naučit, až mě k tomu okolnosti donutí. Zatím mě v kuchyni zastupuje spíše přítel, který vaří opravdu výborně a vymýšlí stále nějaké speciality. Třeba tuhle nám připravil výborný salát s kozím sýrem a brusinkovou omáčkou, který je navíc zdravý a velmi osvěžující.“

Klikněte pro zvětšení!  Klikněte pro zvětšení!

Jak přesně se připravuje?

„Je to úplně jednoduché. Kozí sýr zabalíte do alobalu a necháte rozpéct na pár minut v troubě. Dále si připravíte do mísy fialový kadeřavý salát, rukolu, cherry rajčátka a pár vlašských ořechů rozdrcených na kousky. Celé to pak zalijete trochu olivového oleje a balsamica. Přidáte rozpečený sýr a přelijete brusinkovou marmeládou, kterou si dopředu rozehřejte na plotně.Je to vážně dobrota.“

Text: Jana Švecová
Foto: Mojereklama.cz