Když devítinásobné držitelce hudební ceny Grammy v roce 2006 diagnostikovali rakovinu prsu, prožívala asi nejhorší chvíle svého života. Na onemocnění se ale přišlo včas, takže Sheryl se nakonec podařilo nad nemocí zvítězit. Zároveň ji ale tato nešťastná událost přiměla o sebe ještě více dbát. Dnes zpěvačka věří, že když se bude pravidelně hýbat, bude imunní vůči chorobám a možná tím i zpomalí stárnutí. Sport a zdravý jídelníček se pro ni tudíž staly každodenní rutinou.

Posilovnu má i doma

Pokud má čas, věnuje se Sheryl Crow například józe a pilates. Za své nejoblíbenější sporty ale považuje jízdu na kole nebo běh. Proto také spolupracuje s osobními trenéry Richem a Helen Guzmanovými, kteří ji připravují na maratony, jichž se Sheryl pravidelně účastní. „Běhám nebo jezdím na kole alespoň hodinu pravidelně každý den. Neposlouchám ale při tom hudbu, jako to dělá spousta lidí, které v parku potkávám. Raději si přemýšlím a medituji,“ svěřila se zpěvačka. Za velkou výhodu považuje Sheryl posilovnu, kterou si vybudovala přímo v domě. Situovala ji mezi kuchyň a ložnici, takže když se ráno probudí, dá si třicetiminutový trénink ještě před snídaní.

 

 


Čtyři pravidla

Když byla mladší, stačilo Sheryl pár dní diety a kila byla dole. Dnes to vyřešila tak, že si jednoduše upravila jídelníček i velikost porcí. Řiďte se i vy jejími pravidly!

  • V jídle je důležitá střídmost, tedy nepřejídat se, nejíst večer a hlavně ne v noci. Recept je snadný – jíst přes den po dvou a půl hodinách, po sedmé večer už lednici neotvírat.
  • Do jídelníčku zařaďte bílkoviny a bílé maso. Zároveň si 5x denně dopřejte ovoce a zeleninu. Funguje to skvěle i jako energický příjem. Místo těstovin pak raději sáhněte v obchodě po rýžových nudlích, které sice mají vyšší glykemický index, ale jsou velmi snadno stravitelné. Dodržujte rovněž pitný režim.
  • Vynechejte pečivo. I Sheryl si občas dá nějaké to celozrnné, ale nejlepší je podle ní vyloučit ho úplně a nahradit například kukuřičným chlebem. Zapomeňte taky na sušenky, dorty a bonbony. A když máte pocit hladu, dejte si svačinu v podobě kefírového mléka. Zasytí a je zdravé!
  • Každý pohyb dělá tělu dobře. A lepší než hlídat, co člověk jí, je třeba chodit pěšky. K tomu si pak přidejte ještě aspoň jeden sport, který vás baví. Kila letí dolů téměř bez námahy raz dva.

 

Vaříme s Sheryl Crow:

 

Recept: Kuře Marengo

Připravte si: 4 kuřecí prsní řízky, 400 g loupaných rajčat, 1 červená cibule, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...

 

 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: www.isifa.com