Vývoj dítěte je nejvíce ovlivněn v prvních měsících po početí a Alyson si toho je jak se patří vědoma. Udržuje se v kondici, zdravě jí a dbá na správnou tělesnou hmotnost. Základem všeho je prý voda, a to bez bublinek. Alyson se sice snaží omezovat v pití sladkých džusů a limonád, přesto jednou týdně neodolá čerstvě vymačkané šťávě z pomerančů. Místo kávy volí například Thermojetics – instantní bylinný nápoj, který je zdravou alternativou kávy.

 

V jídle má zásady

Kráska, která se proslavila seriálem Buffy, přemožitelka upírů nebo v sérii Prci, prci, prcičky, si nechala vytvořit speciální jídelníček vhodný pro těhotné. Vsadila na kvalitu a omezila kvantitu. Svému tělu dopřává skutečně kvalitní potraviny, například biopotraviny, které nejsou „vylepšené“ chemikáliemi a více zasytí. Vždy si dá také na čas a své jídlo si sní pěkně v klidu, žaludku trvá patnáct až dvacet minut, než dá vašemu mozku signál, že jste sytí. Zásadně také nejí z pytlíku, je zde totiž riziko, že sníte celý jeho obsah.

 

Správný jídelníček podle Alyson Hanniganové:

Zelenina a ovoce: Obojí je bohaté na vlákninu. Alyson doporučuje držet se doporučené denní dávky, tedy pět porcí.

Maso: I když byla Alyson dříve vegetariánkou, dnes se masu nebrání. Jí ale pouze libové kuřecí a krůtí maso, která jsou bohatá na proteiny. Jednou za týden si dá také sójové maso a tofu.

Ryby: Herečka si pochvaluje jejich snadnou přípravu a stravitelnost. Obsahují navíc omega-3 mastné kyseliny, které chrání tělo před nemocemi srdce.

Mléčné výrobky: V těhotenství jsou nenahraditelné. Mají vysoký obsah proteinů a vápníku, ale pozor na plesnivé sýry, ty jsou v těhotenství velmi nebezpečné. Omezte také šlehačku a máslo.

Sladkosti: Jako pro mnoho z nás, tak i pro Alyson jsou nedílnou součástí jídelníčku. Většina ale obsahuje příliš mnoho cukru, tuku a téměř žádné živiny, takže se po nich opravdu jen tloustne. Když máte chuť, klidně si dejte nějakou tu laskominku, ale jen malou porci.

 

 

Cvičí i v těhotenství

Alyson nesází jen na zdravou životosprávu, nezanedbává ani cvičení. Když byla těhotná poprvé, cvičila prý až do posledního týdne před porodem. Trénuje především na overballu – velkém míči, na kterém provádí cviky na posílení a relaxaci svalů pánevního dna a uvolnění křížovo-kyčelního skloubení. Cvičení jí zmírňuje bolesti zad a udrží správné držení těla. Příznivě ovlivňuje také plod a pomáhá udržet celkovou kondici k zvládnutí porodu. Herečka si také oblíbila plavání v bazénu, které jí zabere 50 minut týdně. Sestava cviků, které se při něm provádí, podporuje svalové skupiny k porodu. Posilují se dolní i horní končetiny a svaly kolem páteře.

 

Vaříme s Alyson Hanniganovou:

 

Recept: Dušené kuře s paprikou a bazalkou

Připravte si: 1 lžíce olivového oleje, 8 kuřecích špalíčků, 1 lžíce hladké mouky, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...


 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: www.isifa.com