Držitelka pěti cen Grammy Alicie Keysová nemá v oblibě žádné příležitostné hubnoucí programy, nechala se ovšem zlákat  pětifaktorovou dietou, kterou už dříve proslavil Harley Pasternak, známý americký trenér a nutriční specialita. V USA se jedná o skutečný hit číslo jedna. Nejde totiž o žádný „zázračný“ recept, který slibuje nemožné. Je to promyšlený program, který nepřináší jednostrannou dietu, ale vede ke změně životosprávy. Tím velmi omezuje riziko zrádného jojo efektu.

Vše se točí kolem čísla 5

5týdenní plán

Pokud vydržíte dodržovat jídelníček pět týdnů, výsledky přijdou zaručeně. Je to ale tak jednoduché a účinné, že si podle této diety můžete upravit celý svůj životní styl. Stejně jako Alicie Keysová.

5 jídel denně

Tím, že jíte pět vybraných jídel denně, nejen zhubnete, ale budete i méně hladoví a unavení.

5 důležitých složek

Každé jídlo musí obsahovat 5 klíčových součástí: bílkoviny, vlákninu, zdravé sacharidy (ty s nízkým glykemickým faktorem, ne cukr), zdravé tuky (ty nenasycené) a nápoj bez cukru. A nebojte se, že byste nevytvořili chutné menu. Na internetu je mnoho skvělých receptů právě z těchto ingrediencí.

5x 25 minut pohybu

Než trávit hodiny v posilovně, vytvořte si tréninkový plán a dopřejte ho vašemu tělu během jednoho týdne vždy po dobu 25 minut. Nemusí jít o žádnou přehnanou námahu, v pohodě stačí domácí cvičení.

5x za 5 týdnů mějte relax

Jeden den v týdnu je také doporučený jako „volný“, kdy může na režim zapomenout.

 

 

Celebrita, která raději chodí pěšky

pětifaktorová dieta byla původně vytvořena na míru celebritám, které mají přímo v popisu práce vypadat dobře a štíhle. Kromě Alicie Keysové se jí řídí také třeba Eva Mendesová, Jessica Simpsonová nebo zpěvák Kanye West. Alicia si ji chválí především kvůli její jednoduchosti a pestrosti. Zároveň prý ale ze svého jídelníčku vyškrtla červené maso a mléko. Prý tyto potraviny nemá ani moc ráda. Drží se raději salátů a dalších zdravých pokrmů. Keysová navíc doporučuje být aktivní průběžně během celého dne. Sama chodí ráda na procházku, zásadně nevyužívá eskalátory, a pokud to jde, nejezdí autem. Což je ve shodě i s jinými zkušenostmi, že častější a méně náročná fyzická aktivita je pro hubnutí vhodnější než „zničit se“ jednou nebo dvakrát týdně v posilovně.

 

Další tipy Alicie Keysové

  • Pravidelně chodí na thajské masáže.
  • Její jídelníček se skládá hlavně z čerstvého ovoce, syrové zeleniny, vody a masa (např. kuřecí, krůtí).
  • Odmítá plastickou chirurgii. „S váhou můžete bojovat i přirozenou cestou.“
  • Ze sportu preferuje běh. Nejdříve si dá 10 minut na běhacím páse a pak 15 minut posiluje na podložce.
  • Na stránkách Harleye Pasternaka 5factors.com je možné se přihlásit do (placeného) on-line klubu nebo si koupit za 15 dolarů knihu o pětifaktorové dietě. Kniha má 251 stránek a obsahuje i doporučený jídelníček – cca 100 receptů, seznamy potravin, cvičení atd.

 

Vaříme s Aliciou Keysovou

Recept: Kuřecí souvlaki

Připravte si: 600 g kuřecích prsních řízků, 100 ml olivového oleje, červený vinný ocet, 2 polévkové lžíce citrónové šťávy, Pokračovat...

Další recepty: Hlavní chod | Salát | PolévkaDezert | Chuťovky | Více...


 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: www.isifa.com