Katie nedrží klasickou dietu, jejímž následkem je vždy jojo efekt, jen výrazně změnila svůj životní styl. „Než jsem změnila své stravovací návyky a způsob života, měla jsem plné zuby těch neustálých diet a toho, že můj imunitní systém byl velmi oslabený. Pořád jsem držela nějakou novou a módní dietu, ale moje váha se nikdy neustálila. Jednou jsem byla nahoře, pak zase dole, ale nikdy jsem nebyla tam, kde bych chtěla být,“ svěřila se kdysi herečka.

Pět jídel denně

Dnes má Katie Holmesová speciální stravovací program, který je nutričně vyvážený, a navíc uspokojí chuťové buňky toho největšího labužníka. Její pokrmy jsou připravené pouze z čerstvých a kvalitních surovin a celodenní menu, které se skládá z pěti denních dávek (snídaně, přesnídávky, oběda, svačiny a večeře), je upraveno tak, aby přesně odpovídalo doporučené denní dávce.

Katie smí za den sníst něco mezi 5000 a 6000 kJ, a všechny potraviny navíc obsahují správné množství bílkovin, tuků a sacharidů. Jídelníček, který si naordinovala, dodržuje pouze v pracovních dnech, během víkendů tento režim nedodržuje, nicméně se snaží tento program výrazně neporušovat.

Ke sportu tíhla odmala

Den začíná snídaní nejpozději do hodiny od vstávání. Další jídla pak následují vždy po třech hodinách. Na talíři se Katie objevují ty nejkvalitnější suroviny, které jsou upraveny tím nejpřirozenějším způsobem. Orientuje se tedy na organické potraviny neošetřené pesticidy ani jinými chemikáliemi a maso, které nepochází z velkochovů.

Na tom, jak vypadat zdravě, není vůbec nic tajemného,“ říká Holmesová. Kromě kvalitního jídla klade velkou důležitost i na správný pitný režim, vypije minimálně dva litry neslazené vody nebo slabého čaje.

Za další důležitou podmínku toho, aby člověk byl zdravý tělesně i duševně, pokládá Katie sport. Pochází totiž z rodiny sportovců, zejména atletů, takže k pohybu měla blízko už odmala. To jí vydrželo a dnes prý cvičí denně a díky tomu se také cítí nabitá energií.

RECEPT: Vaříme s Katie Holmesovou kuře alla diavola s brambory s mořskou solí
Ingredience (4 porce): 1 kuře, 1 citron, 1 limeta, 1 čerstvá chilli paprička, špetka chilli koření, 200 g mořské soli, 500 g brambor, olivový olej, rozmarýn, česnek, několik kuliček černého pepře
Postup: Kuře rozpůlíme, vykostíme a rozklepeme. Připravíme si marinádu ze směsi olivového oleje, šťávy z citronu a limety, rozmarýny, pepře a chilli. Maso vložíme do marinády a necháme odležet v chladničce 4 hodiny. Potom kuře grilujeme dozlatova. Brambory oloupeme, omyjeme a uvaříme společně s mořskou solí. Pak je sušíme v troubě rozpálené na 180 °C cca 10 minut. Poté je rozkrojíme napůl a dáme pod gril.

 

 

 



Autor: Soňa Puchmertlová | Fotografie: ČTK