Je to konec konců příznivá zpráva i pro designéry. Na nich je, aby návrh, který vypracují, zaujal, aby byl nový, neokoukaný. Jak ukázal milánský veletrh, snaha o originalitu je velká. A také těžká.

Kuchyňské celky mají omezený počet sestavových variant, a tak překvapivý může být jen neobvykle použitý materiál, barva či již jednou zmiňovaný detail.


Funkční i estetické proměny

Nejvíc se stále sází na variabilitu, která zlepšuje funkci. V kuchyni je to navíc pochopitelné a vítané. Je radost dívat se do vnitřků spížních skříní a do chladniček. Ne snad kvůli zásobám, nýbrž pro jejich vnitřní uspořádání. Vděčným předmětem inovativních kroků jsou také dřezy. Jejich jednoduché utajení, stejně snadné zprovoznění a členění pro víceúčelové využití je stále předmětem designérského snažení.

Udržet si vás jako zákazníka může značka i tehdy, když vám nabízí možnost snadné inovace kuchyně. Až se vám zprotiví kovové skříňky, nemusíte hned vyhazovat všechno, ale jenom prostě přestrojíte přední části a kuchyně se tím změní. Jinde vám na stánku rádi ukáží, co všechno dokáže s kuchyní udělat kvalitní fólie. Sympatické na tom je, že vlastně výrobce dobrovolně šetří zákazníkovu kapsu. Ale to bychom nesměli znát obchodníky! Nakonec se jim tento přístup vždycky vyplatí, protože hýčkaný zákazník se vrací.

Kam že se teď poděl design? Ten do toho dokonale zapadá. Právě přes něj vás, milí zákazníci, lapají. A je to ta nejlepší z variant, protože dnešní design si nemůže dovolit nekvalitu, musí fungovat, a nemůže tedy moc šidit.

 

 

Barvy? Ty také

V milánském ovzduší bylo citelně znát jisté uvolnění od brutálního asketismu a odklon od purismu i chladné čistoty. Designéři expozic, kteří jsou pro výrobce přímo velevýznamní, lákali na svěží nápady, barevnost a dekor. Whirlpool vsadil na jarní zeleň u kuchyňských přístrojů i u varného centra a vše doplnil výrazně barevnou keramikou. Velmi příjemná byla i velká expozice keramických sov, kterou si s chutí „vystřihli“ renomovaní výtvarníci.

Dekor se dostává i na kuchyňské skříňky a na stoly. Jako by si všichni byli vědomi toho, že vysoce estetickou, stylově čistou, ale přece jen poněkud studenou výstavou už nezaujmou. Kuchyně jsou často zabydlené, jako by je právě opustila hospodyňka, která si pro něco odskočila. Ukazují zákazníkovi názorně, že funkční sestava může získat pomocí doplňků jiný vzhled. Visí tu různé náčiní, bylinky jsou po ruce v přisvětlovaných květináčích a skříňky jsou také naplněné. Mnohdy nechybí ani kuchař, který opravdu vaří a peče, takže vůně, která se kolem expozice line, je víc než lákavá… Pokud tento trend vydrží a zákazník ho bude vyžadovat, čekají nás kuchyně nejen perfektně fungující, ale také příjemné a útulné, ve kterých bude radost posedět.

 

 

O tématu diskutujte na našem diskusním fóru Výrobci a kuchyňská studia.

 

Text: Vladimíra Storchová
Foto: Salone Internazionale del Mobile Milano



Autor: Vladimíra Storchová | Fotografie: Salone Internazionale del Mobile Milano