Při pročítání článků na internetu se člověk může dozvědět různé informace o uklízení, třeba že zlepšuje duševní zdraví a chrání před rakovinou prsu. Nebo naopak osobní příběhy o tom, jaká přináší negativa, když se to s ním moc přehání. Jediné, co se nepíše nikde, je zaručený recept na to, aby úklid člověku dělal radost, pokud mu to nebylo dáno do vínku při narození.

Mezi námi totiž existují různé typy lidí. Někdo se těší na víkend nebo až přijde z práce, aby mohl vzít do ruky kyblík, hadr a oblíbený čisticí prostředek a radostně se vrhnul na okna či jiný kout domácnosti, nesoucí stopy nečistot. Jiný se naopak budí orosen hrůzou z pouhé představy úklidu a stráví během dne spoustu času vymýšlením různých zástupných aktivit, jen by oddálil moment, kdy se bude muset chopit vysavače. Pro tento typ lidí je pochopitelně nejjednodušší pořídit si na úklid výpomoc, ale to finanční situace ne vždy dovoluje.

Proto se domluvili výrobci s designéry a vymysleli uklízecí předměty, které pozvednou náladu nebo rozptýlí mysl od nenáviděné aktivity. Široká škála optimisticky zářivých barev nebo naopak decentní tmavé odstíny a elegantní tvary mají člověka přesvědčit, že uklízecí předměty jsou běžnou součástí domácnosti, a proto nenuceně zapadají do jejího stylu. Designové kousky se snaží ukázat, že pomocníci na úklid mohou obydlí jedině zkrášlit a nezabírají mnoho úložných prostor. Předměty vtipných tvarů se snaží svést k tomu, aby je chtěl mít každý neustále po ruce.

 

 

Pokrok vládne světu

Už dávno minula doba, kdy se schovávala děravá trička, aby bylo čím doma vytírat. Technologický pokrok udělal i z domácího úklidu činnost, před níž je třeba prostudovat manuál nebo absolvovat školení. Množství čisticích prostředků je diferenciováno podle materiálů a míry znečištění. Speciální prostředky existují téměř na všechno. Kdo si dodá odvahu a pustí se před akcí do studia, bude odměněn rychle nabytou čistotou a delší životností domácího vybavení.

Jednoznačným trendem poslední doby je nabídka čisticích prostředků, které jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů nebo jsou šetrné k přírodě. Právě propracovanost a rozmanitost čisticích propriet je dostatečným důvodem, aby i skalní příznivci odložili stará trička a pořídili si na podlahu nový hadřík, který dobře saje, rychle čistí a ještě mu to při práci sluší!

Text: Daniela Opočenská
Foto: Ikea, Pylones, Vileda, Naoko, Koziol, Normann Copenhagen, Potten & Pannen – Staněk



Autor: Daniela Opočenská | Fotografie: Ikea, Pylones, Vileda, Naoko, Koziol, Normann Copenhagen, Potten & Pannen – Staněk