Po Vánocích se každoročně s takzvanými slevovými akcemi roztrhne pytel. Rozpoznat, kdy jde pro obchodníky o menší zlo a kdy o trik, je sice celkem jednoduché, ale mnoho lidí často vidí jen slovo sleva. Ženou se za ní a nevnímají nic jiného. Pak už stačí vejít do přeplněného obchodu a davové šílenství může začít. Pocit, že ukořistím něco z té úžasné slevy, upozadí rozumné uvažování. Doma si pak takový nešťastník vyčítá, za co zbytečně vyhodil peníze.


Potřebujete to?

Domácí spotřebič nebo cokoliv jiného. Slevy často doženou ke koupi věci, která bude ležet zasunutá ve skříňce po zbytek svých dní. Takže než vyrazíte na slevovou zteč, rozmyslete si, co potřebujete nebo co by vám udělalo skutečně radost. Jinak vyhodíte peníze za zbytečnost a na to, co doopravdy potřebujete, vám třeba ani nezbude.


Opravdu sleva?

Zjistěte si cenu vyhlédnutého spotřebiče v jiných obchodech. V daném obchodě či e-shopu sice o slevu jít může, ale jinde může být i neakční cena výrazně nižší.

Podívejte se, zda nejde o neznámou značku, která nemá u nás servis. Když se na takovém spotřebiči cokoliv pokazí, můžete ho rovnou vyhodit. Taková koupě se vyplatí jen tehdy, bude-li cena opravdu, ale opravdu nízká.

Rovněž si ověřte, nejedná-li se o model, který neměl nejlepší hodnocení uživatelů, a tak se ho chce ve víru povánočních slev prodejce zbavit.

A do čtvrtice se podívejte, zda není u zboží uvedeno, že už bylo použité. To může svědčit o tom, že buď ho dotyčný vrátil například jako nevhodný dárek, nebo že nesplnilo očekávání. Minimálně je to určité varování, zvláště bude-li jich v nabídce více. V takovém případě je víc než žádoucí zjistit na internetu, jak jsou s výrobkem uživatelé spokojeni.

 


Kvalita i obliba

Při nákupu ve výprodeji se nabízí ještě jedna otázka. Koupit v neznámém obchodu za cenu nižší, nebo si raději pár desítek korun připlatit a mít větší jistotu, že se případné reklamaci dostane od prodejce sluchu.

Zejména u e-shopů, kam zákazník nemůže fyzicky vstoupit, je opatrnost víc než na místě. Právě nyní nabízejí slevy ty nejznámější e-shopy a jejich ceny jsou i přes slevy u velké většiny nabízených produktů o něco vyšší. Pro nákup v nich mluví jak výsledky soutěže Shop roku, tak i fakt, že mají své kamenné prodejny, kde si lze zboží vyzvednout, a tudíž i v klidu prohlédnout před převzetím.

Jako určité vodítko při nákupu spotřebičů tedy poslouží výsledky uvedené soutěže, kdy cenu kvality získaly z obchodních domů po řadě Alza.cz, MALL.cz, Korunka.cz, Obchodní-dům.cz a ePROTON.cz. Vítězem kategorie kvality všeobecného elektra se stal ALFA.cz, na 4. místě pak prodejce spotřebičů Spořílek.cz. V kategorii týkající se kvality shopů se specializovanými elektro produkty je 2. finalistou shop Elektro-kuchyně.cz. Kvalitu v kategorii Dům a zahrada obhájily na prvních dvou postech Panvicky.cz a Eshop.tescoma.cz. Cenu popularity si odnesly Alza.cz, MALL.cz a Kasa.cz, které se umístily na 2.- 4. místě.



Autor: Zuzana Ottová | Fotografie: www.isifa.com, Tescoma, Fagor, Siemens